tiistai 3. tammikuuta 2012

Good design vs. bad (?) design

Äitini teki tänään kauppakierroksellamme hienon löydön eräästä kangas-/sisustuskaupasta: Vallilan Aurinko-kangasta puoleen hintaan! Olin juuri muutama päivä sitten selaillut Vallilan sivuja ja tykästynyt raikkaaseen Aurinko-kuosiin, joten löytö ei olisi voinut olla sopivampi!

Kankaasta syntyy myöhemmin ehkäpä pari tyynyä tai pöytäliina, se selviää muutaman viikon päästä.



Aurinko-kuvion on suunnitellut Erik Bruun 50-luvulla Jaffan mainoskampanjaan. Minua kuosissa viehättää kirkas väritys mustaa pohjaa vastaan ja hieno tyylitelty appelsiinisiivu hiilihappokuplineen. Hyvää designia, pidän!

Päivän huonosta "designista" (paremminkin ehkä markkinoinnista...) taas vastaa paikallisen S-kaupan kalenteri.


Kuinka tylsää onkaan katsella joka kuukausi paikallista Prismaa eri kuvakulmista!? Hedelmätiski, vaateosasto, puutarha-Prisma, maitohylly ja tässä heti tammikuun kuvana: sisäänkäynti parkkihalliin ja oikein sisäkuva parkkihallista! Prismamme varmasti on maan suurin ja hienoin, mutta tällainen kalenteri ei ainakaan minua innosta shoppailemaan S-ryhmämme kaupoissa, päinvastoin... Tulee vain mieleen, että tämän kalenterin kokoamisessa ei ole kyllä yhtään käytetty mielikuvitusta ja että kuluttajaa aliarvioidaan aika ronskisti.

Surullista...

2 kommenttia:

  1. Hyvin valitut esimerkit hyvästä ja huonosta designista! Hih, kylläpä onkin karmea tuo mainoskalenteri. Kuinka tuo voi nykyaikana olla enää edes mahdollista..?

    VastaaPoista
  2. Pidän tosi paljon noista 50-60-luvun mainosprinteistä ja tämä kangas oli kyllä mahtava löytö puoleen hintaan.

    Ja tuo kalenteri... kun näin sen jäin ihan oikeesti sanattomaksi. Että parkkihallista sitten kuva oikein otettu... :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Thank you for commenting! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...