sunnuntai 5. joulukuuta 2010

Tårt-fail och lådor

As requested. Men först dagens tårt-fail: tänkte prova på annorlunda jultårtor med creme bonjour och sylt, använde min Aalto-pepparkaksform som var alltså allt för liten för något sådant här. Å andra sidan hade jag skickat i väg alla andra formar så hade jag inte heller någon valmöjlighet. De smakar helt okej men ser skrämmande ut.

Photo & Video Sharing by SmugMug




Och sedan till den tomma lägenheten och lådorna. Snyggt va?




TV:n kunde jag inte ge bort ännu - jag ska ju bo här två veckor till och måste få se mina tv-serier! ;) Är det förresten någon som behöver en TV? Kan ge bort min, om två veckor alltså.

Hetekan är helt superobekväm att sova på så jag tror att jag slänger bort den och sover på madrasserna för att undvika ryggskott.

pappa: "har du faner där hemma som du kan sätta under madrassen?"
jag: "....vah? va tror du...?"

Jag rymde till stan då min hyresvärdinna visade lägenheten för nya potentiella hyresgäster. Köpte ingenting (förutom en massa mat på Stocka, njam!) men kom på en jättebra grej till julklapp till mina föräldrar! Dessutom träffade jag en studiekompis som jag inte träffat på JÄTTElänge- det var jätteroligt att ses! Duktiga Heidi hade fått färdigt sin gradu och moderskapsvikarierar nu på ett företag här i Åbo. Hon hade också hittat en ny hobby - att göra smycken! Hon hade ett superfint halsband på sig som hon alltså gjort själv och nu funderar jag bara på att lägga in en beställning. Måste bara bestämma hurdant smycke jag vill ha!! ;)

Det som inte blev av i dag var julmarknaden och fotografering av julmarknaden. Kanske nästa helg hinner jag...?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Thank you for commenting! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...