tiistai 26. lokakuuta 2010

The day after...

... inte har det riktigt ännu sjunkit in att jag ska lämna mitt trygga hem och liv här i Åbo och bara åka iväg till nya äventyr. Lämna mina vänner, kören, familjen, allt det bekanta.

I tomma intet ska jag ändå inte åka, min syster bor ju i staden med sin familj och speciellt min söta guddotter Liina. DET är jag otroligt lycklig över att jag får träffa dem oftare. Ser fram emot att gå på skolavslutningar, pianokonserter och bara delta i vardagen.

Jag hoppas också få en trevlig lägenhet - min syster började genast fixa igår kväll. För en ca. 30kvadrats etta betalar man kring 500-600 € + charges dvs el, vatten o dyl. - något som jag kan leva med. En etta vill jag gärna ha därför att jag kan ha vänner på besök!

För vänner, ni är hjärtligt välkomna att hälsa på, jag bjuder på pommes och öl!

Foto från Google

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Thank you for commenting! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...