maanantai 25. lokakuuta 2010

Spännande tider!

Nu händer det saker!

Var idag till H:fors på praktikintervju till en av Kulturfondens praktikplatser i Bryssel. Jag tyckte att intervjun gick riktigt bra och stället, Benelux-institutet, verkade mycket intressant!

Efter intervjun lunchade vi med mamma på Don Corleone i Kamppen - molto bene! Stora portioner dock, HUR kan man orka äta sådana mängder pasta?! Men gott var det alltså!

Eftermiddagen spenderade jag med min vän Kieng; jag besökte deras "zoo", vi drack lite te och jag fick smaka på K:s supergoda muffinsar. Suuuupersöta djur hade de och en mycket trevligt hem!

Mitt i tedrickande fick jag ett samtal, Tove från Kulturfonden gratulerade och sa att jag blivit vald, de väntar på mig i Bryssel i början av året!!!! Whiiii! Vad roligt alltså!

Spännande, roligt, nervöst, super... är fortfarande lite chockad :D

När jag kom hem till Åbo var jag helt tvungen att besöka bästavännen A och äta lite Leonidas-choklad. Vi kollade också på Svenska Hollywood-fruar, perfekt avslutning på en spännande dag. Ojoj, HUR ska jag kunna sova nu?!

2 kommenttia:

  1. Helt Huippendalis Petra! Molto Grattis till praktikplatsen! Hoppas det blir kiva där :)

    VastaaPoista
  2. Tack så mycket! Och välkommen på besök! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Thank you for commenting! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...