tiistai 19. lokakuuta 2010

Here goes

Nu har jag bestämt mig för att börja blogga på just det språket som känns bra för inlägget och tillfället.

Råddigt, men så är ibland också livet som fungerar på flera språk. Varför det blev svenska idag beror på att jag ska snart på gradusemi och på kvällen har vi körövning. Att jag också har italienska idag (vi ska se filmen "Ladri di biciclette") struntar jag i för att på italienska kan jag absolut inte blogga :D Kanske också den dagen kommer, vem vet! (värsta språkbloggen skulle det bli i så fall...)

Min dag har jag börjat med att gå på frissa. Stället jag besökte den här gången heter Turquoise och var riktigt riktigt trevligt! Kolla bara hemsidan - det såg jättefräscht ut, ägaren var mycket trevlig och hon gav studierabatt. 55 € betalade jag och för det fick jag lite färg för den blonda delen av håret samt klippning - not bad tycker jag!

Den här veckan går till att skriva GraduPM - vi har första seminariet kring temat nästa veckas onsdag. På fredag kommer mamma på besök så jag måste försöka jobba jätteflitigt imorgon och på torsdag. Får se hur det kommer att gå... jag har tänkt skriva om marknadsföring av kulturevenemang under kulturhuvudstadsåret och jämföra Graz och Åbo, men nu har jag märkt att Graz-hemsidan inte längre finns! Kris!

Men nu har jag inte tid att ta itu med den krisen utan lämnar det till morgondagens gradu-session. Nu skriva italienskauppsats!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Thank you for commenting! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...