torstai 21. lokakuuta 2010

Drömmar!

Jag sökte här för en tid sedan en av Kulturfondens praktikantplatser i Bryssel. Jobbet är på Benelux-institutet och inom kultursektorn - precis där jag i det här skedet skulle vilja jobba.

På måndag ska jag gå på intervju i H:fors så håll tummarna, jag skulle nämligen jättegärna vilja få platsen! Jag hade ju inte alls tänkt mig åka utomlands, bara skriva gradu och bli färdig. Men ju mera jag tänker på saken desto mera vill jag åka! Det enda problemet är ju det franska språket som jag inte är så bra på men å andra sidan krävdes det inte heller perfekta kunskaper i annonsen.


Men vi får se om jag lyckas charma intervjuarna så att jag kan handla blommor här nästa vår!


Idag har jag, annat än drömt om att få åka till Bryssel 2011, träffat min kompis Pia för lunch. Hon ska också åka iväg snart och det var roligt att få träffa henne ännu innan hon försvinner från Åbo. Jag blev också glad över att det går så bra för henne, glada nyheter is all we need!

Nu ska jag fixa lite mat åt mig (Lidls vårrullar - vill äntligen testa på dem!) och sedan bläddra igenom den nya Elle-tidningen som jag nyss köpte.



Fortfarande tycker jag att det är supertråkigt att tidningen kostar mindre i butiken än om man skulle prenumerera på den. Nå, beställde istället 3 nummer finska Elle för 9,90 € - nog går säkert den också att läsa.

Vet ni jag måste nog erkänna att det känns bättre att blogga på svenska. Jag får liksom bättre flow! :D

2 kommenttia:

  1. Spännande med utomlandspraktik! Jag håller tummarna! :)

    VastaaPoista
  2. Tack vännen, det behövs!

    Och om det sku råka sig så lyckligt att jag får platsen så MÅST du komma o hälsa på! :)

    Oooh, jag vill så gärna åka till Bryssel nu...!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Thank you for commenting! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...